jaforrealzzz

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Jesper - 11 januari 2013 22:59

**Detta blev längre än vad jag trodde.**

Hej måste få skriva en sak som jag behöver göra ibland. Med att ha en blogg är ju för att man vill nå ut till er läsare om vad man gör på dagarna, vad man köper och tipsar om olika saker. Vissa använder den som en dagbok och vissa som ett sätt att "synas" eller "få en uppmuntran". Skall jag vara ärlig vet jag inte vad jag ligger på den listan. Kanske lite av allt.

Ibland kan jag känna att jag vill ha uppmärksamhet och söker den oftast genom sociala medier. Vilket jag vet låter knepigt. Men jag har en dröm som jag vet aldrig kommer att gå i uppfyllelse. Nämligen att bli skådis. Jag har såklart andra drömmar oxå som kanske är mer trovärdiga. Men det är något jag alltid har velat bli. Men den senaste tiden har mitt självförtroende gällande mitt utseende sjunkit kraftigt. Jag är nog inte ensam när det kommer till att man är missnöjd över hur man ser ut.

I all denna röra vill jag då åka till USA som oxå är en av mina drömmar. Men jag får ofta motgångar på just den delen. Vissa tror att jag vill åka dit för att träffa kändisar och leva i lyx. Och jag har ganska svårt för att hinna förklara den riktiga anledningen. De flesta jag känner och lever runt har en helt fel uppfattning om vem jag är.
Vissa tror att jag inte klarar av att få smuts under naglarna eller att jag bara tänker på mig själv eller liknande. Men dem har helt fel, tror jag. Jag pga detta har nu svårt att 'hitta' mig själv eftersom jag får höra från olika håll och kanter hur dem tror jag är. Detta gör mig väldigt förvirrad.

Det jag försöker komma till i detta inlägget vet jag faktiskt inte, men ibland kan det vara skönt att skriva ner olika saker som har med mig själv att göra. Som kanske får mig på bättre humör eller liknande.

Men det jag skulle vilja säga är att.
Försök att tro på dig själv trots motgångar och svåra beslut man kanske har ångrat. Det som är gjort är gjort, och vem vet. Det kanske finns en förklaring till allt i slutet?

Av Jesper - 11 januari 2013 16:03

Äntligen fredag och är hemma från en rolig dag ned klassen! Åkte till stan för att klättra på klättervägg svin kul! Haha. Det va inte som jag förväntade mig. Mycket roligare. Va inte alls rädd när jag klättrade upp men när mannen som tog hand om mig sa att jag skulle släppa taget och åka ner va det lite jobbigare.

På vägen hem fick vi först vänta på tåget och passade på att gå in på Starbucks. Haha så typisk mig.

Nu sitter jag i soffan och dricker kaffe och äter choklad. Snart kommer mamma och Filip hem och då skall vi antagligen äta något gött. Ikväll blir det att vara hemma och ta det lugnt. Skall ju vara med Nathalie imorgon och behöver då vila så mycket de går. Haha.

Ha de bra så länge!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till din nya favoritblogg! Härlig start på en presentation.

Här har du en blandad kompott med saker och texter jag tycker om. Hoppas ni gillar det som bjuds och att ni tittar in ofta. Pööööös

FÖLJA?

Instagram Follow on Bloglovin jaforrealzzzFollow on Bloglovin

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards